woensdag 11 september 2013

Nieuw: Nederlandse Netflix!

Nou hier dus niet, ik heb allesbehalve een rothumeur! Ik heb letterlijk al jaren uit zitten kijken naar de komst van Netflix of een soortgelijke dienst in Nederland. Dit kwam ook omdat ik de muziekstreamer Spotify al jaren met veel plezier gebruik en vond dat dit ook met films gewoon moet kunnen.

Voor de liefhebber die niet vanuit m'n YouTube kanaal hier is gekomen, ik heb een videoreview gemaakt om Netflix aan te prijzen:


In Amerika maken ze al jaren gebruik van Netflix en dat bevalt daar uitstekend. Je hoort het veel besproken en aangeprezen worden op YouTube video's zoals die op het kanaal SourceFedNerd, en niet alleen maar bij video's waar ze over films praten. Maar hier heb je een voorbeeldje van zo'n video waar een film van Netflix wordt besproken: 


Gisteravond rond half 1 werd ik door een mede-YouTuber via Facebook getagged (spel ik het zo goed?) omdat hij zich gelijk voor Netflix had aangemeld omdat ik hem er blijkbaar aan heb helpen herinneren dat het er aan zat te komen. Bedankt, hij-die-liever-anoniem-blijft! :)

Niet lang daarna volgde ik zijn voorbeeld. Misschien een beetje onnozel om je 's nachts om 1 uur aan te melden maar ik kan mijn enthousiasme tijdens dit soort momenten maar zelden bedwingen.

Het principe van Netflix: Voor een luttele € 7,99 per maand kun je onbeperkt genieten van een groot aanbod van films, televisieseries, documentaires en andere dingen die ik vergeet te noemen. Je kunt deze via internet naar je (smart)TV, PC/laptop, mediaplayer, smartphone, iPad of tablet, gameconsole of noem maar op laten streamen. Werkt uitstekend, ik heb het gelijk op m'n Ipad 3 uitgeprobeerd en de kwaliteit is top! Ook heb je gewoon Nederlandse ondertitels. Mijn Engels is prima maar ondertitels erbij sla ik nooit af. Wel heb je een redelijke internetverbinding nodig en aangezien dit nogal wat MB's kost, zou ik dit niet op een 3G of 4G verbinding gaan doen.

Wat ik vooral handig vind bij het gebruik van Netflix is dat, als je een video begint te kijken maar tussentijds stopt om wat voor reden dan ook, Netflix onthoudt waar je gebleven bent. Dit krijg je vervolgens op elk apparaat te zien waar je op inlogt en daar kun je, als je wilt, gewoon verder kijken waar je gebleven bent. Superhandig als je een film waar je aan begonnen bent ergens anders wilt afkijken.

Het aanbod van films en televisieseries is voor een eerste dag al behoorlijk royaal te noemen maar je merkt dat er nog van alles aan films en series mist. Als ik een gok moet doen zou ik zeggen dat dit komt doordat alles voorzien is van Nederlandstalige ondertiteling en dat dat vast geen vlot proces zal zijn.
Het zou me dan ook niet verbazen als het aanbod binnenkort groeit.

 De film in het voorbeeldvideo'tje zit ook niet in het huidige aanbod van Netflix. Wel jammer, want het is een goede film.

Ga jij Netflix nemen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten